domingo, abril 30

Desculpa Miguel

“I suggest that we need to begin with in the innate resilience of every human being and with the metaphor that all of us who work with youth are gardeners, whose young people are flowers in our care. Such gardeners understand that, like seeds, children have within them everything they need to be healthy and successful. In our roles as gardeners, we do not need to tamper with the seed – the flower is in there. But we must understand the importance of providing a nurturing environment, one that responds to each individual (…)”
Aconselho vivamente a leitura de Bonnie Benard, uma autora brilhante na área da resiliência

4 comentários:

AnaCristina disse...

Miguel, o texto é impecável mas só falta acrescentar que às vezes há mesmo sementes de má qualidade... É óbvio que também elas dão bonitas flores, no entanto, o seu ambiente tem que ser cuidadosamente tratado para que não prejudiquem outras nem se autoprejudiquem.

O papel do Jardineiro agrada-me bastante! :D

Teresa Martinho Marques disse...

O que dizer? Gosto tanto tanto de jardinar... de alunos a borboletas... passando por flores. Regamos as sementes e crescemos com elas. Lindo o texto!

«« disse...

3za, todo o texto é bonito e útil. às vezes julgamos que bom senso, conteúdos sabidos e boa comunicação faz o professor, mas lendo este tipo de livros, aprendemos, ou seja, confirmamos que a criança/jovem é um mundo de coisas a aprender e que sem essa aprendizagem, não há professor, mas somente um projecto de professor

Anónimo disse...

Best regards from NY! http://www.football-visor.info/Awning-replacement-windows.html wondow awnings Canadian drugs for sale nexium Cialis cialis cialis drug generic generic minuteviagra.com Pvc tranparent for awnings Lake erie walley fishing guide 1999-2000 chevrolet trailer fuse locations Daily valtrex online prescriptions Child zithromax zip d awning Asus graphic cards drivers psoriasis eczema dermatitis acne Transvestite bra Medical malpractice kinston dvd player program